PENGENALAN
Hari ini saya mengajar karangan. Saya
menggunakan teknik soal jawab untuk membolehkan murid mencari isi untuk
karangan yang bertajuk “satu kemalangan”. Saya juga menggalakkan murid supaya
menulis karangan dengan isi yang difikirkan sendiri untuk meperolehi markah
yang lebih.
KEKUATAN
Saya pandai menggunakan soal jawab
untuk membantu murid mendapatkan isi yang bertajuk ‘satu kemalangan’. Saya menggunakan
kaedah ini disebabkan kebanyakkan murid tidak tahu bagamana hendak menulis
karangan yang sedemikian. Dengan sesi soal jawab,maka murid mempunyai isi yang
cukup untuk menulis karangan.
KELEMAHAN
Saya rasa kali ini saya tiada
apa-apa kelemahan kerana saya mendapati kesemua murid termasuklah murid yang
paling lemah juga dapat menulis karangan ini.
LANGKAH MENGATASI
Tiada.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan