PENGENALAN
Hari ini saya menjalankan
pengajaran subjek Matematik di kelas lima Kuning dengan tajuk “masa”,
sebelum memulakan pengajaran saya,saya telah membawa masuk satu jam dinding
yang sudah rosak untuk memudahkan penarangan satu kepada murid format jam.
KEKUATAN
Penjelasan saya jelas dan ringkas
memudahkan kefahaman murid. Saya juga menggunakan jam dinding yang rosak
membantu saya semasa saya membuat penerangan sambil memutarkan jam pendek, ini
membolehkan murid yang lemah juga dapat memahami konsep dan format masa iaitu
12 jam dan 24 jam. Saya berjaya mengajar
topik ini kerana selepas saya memberikan kerja latihan, 19 daripada 19 semua
dapat menjawab.
KELEMAHAN
Masa tidak cukup bagi mereka
menyiapkan latihan kerana saya menggunakan masa untuk memberi 5 orang murid
keluar untuk menunjukkan jam dinding dan putarkan jam mengikut masa yang
ditentukan murid-murid lain.
LANGKAH MENGATASI
Saya akan mengawal masa aktiviti-aktiviti
pengayaan bagi membolehkan mereka mempunyai masa yang cukupi untuk menjawap
latihan saya.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan